Hur vi hanterar dina personuppgifter
För att kunna förse dig som medlem/mäklare/potentiell medlem eller besökare med så relevanta tjänster och information som möjligt behöver vi behandla dina personuppgifter. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dem. Därför gör vi det med största möjliga hänsyn till din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Våra vägledande principer för vårt dataskyddsarbete är enkla. Vi är öppna med vilka data vi samlar in och varför. Vi behandlar dina personuppgifter utifrån de krav som ställs i Dataskyddsförordningen.
Data som vi samlar in är namn och epostadress när du väljer att kontakta oss via vår epostadress eller vårt kontaktformulär. Datan sparas under den tid vi anser nödvändig för fortsatt kommunikation med dig i det ärende som är gällande men du kan när som helst kontakta oss och begära att datan raderas. I våra servrar och statistik-loggar kommer vi även att samla in information kring din webbläsare, innefattande din IP-adress, uppgifter om webbläsaren, uppgifter om operativsystem samt dina aktiviteter på webbplatsen. Denna information används för att identifiera dig när du besöker webbplatsen igen för att kunna kommunicera med dig och hur du surfar då du besöker webbplatsen samt i syfte att upptäcka och preventivt förhindra bedrägerier eller av säkerhetsskäl. Vi använder en rad olika tekniska metoder såsom cookies och så kallade web beacons för att samla in dessa uppgifter. Vänligen se nedan under ”Cookies” för mer information.
Informationstexten nedan förklarar hur Brf Kalkbrottet samlar in och använder dina personuppgifter. Den beskriver också dina rättigheter gentemot oss och hur du kan göra dina rättigheter gällande. Det är viktigt att du läser och förstår denna information innan du använder våra tjänster.
Personuppgifter behandlas med utgångspunkt att:
- all behandling ska ske i enlighet med gällande lagstiftning.
- de endast behandlas för berättigat ändamål som är fastställt innan behandlingen påbörjas.
- de är korrekta och uppdaterade.
- risker för skada för den registrerade minimeras genom aktiv riskhantering och lämpliga skyddsåtgärder.
- endast behöriga ska få åtkomst.
- de ska skyddas så de inte förstörs oavsiktligt.
- de bevaras i identifierbar form så länge det är nödvändigt för ändamålet.
- varje verksamhet ska vara representerat av dataskyddombud.
- tillämpa inbyggt dataskydd och dataskydd som standard genom att ta hänsyn till integritetsfrågor och bygga in lämpliga säkerhetsmekanismer i lösningar.
- överföring till tredje part inte sker utan adekvata säkerhetsåtgärder.